Offline verlengstuk van je bedrijf
Het is onvermijdelijk dat ons leven zich steeds meer online gaat afspelen. Betekent dit dat je offline niets meer hoeft te doen? Zeker niet! Een direct mail is een offline verlengstuk van je bedrijf. Hierdoor wordt je bedrijf zichtbaar, daar waar je (potentiële) klanten zijn. Een prachtige aanvulling op het internet. Want zeg nou zelf: ook jij kan de verleiding van een envelop waar duidelijk iets anders in zit dan een brief vast niet weerstaan.
Wat is Direct Mailing?
Een direct mail is heel plat gezegd een brief aan je klanten. Dit kun je voor zowel nieuwe als bestaande klanten inzetten. Denk bijvoorbeeld aan een aankondiging van een nieuw product, of iets leuks voor de feestdagen. Of zelfs een relatiegeschenk. Het enige struikelblok is dat iemand deze direct mailing moet inpakken, inplakken, frankeren en versturen. Word je al moe van het idee dat zelf te doen? Bel ons, en wij regelen het voor je.
Onze werkwijze
Je hebt bij ons de optie om alles uit te besteden, of alleen bepaalde werkzaamheden te kiezen. Je kunt de materialen bij ons aanleveren, of wij gaan hierin ondersteunen. Bijvoorbeeld door het drukwerk uit handen te nemen, enveloppen voor te bedrukken of adreslabels te printen. Wanneer de direct mailingen zijn ingepakt frankeren we ze en bieden we deze aan bij PostNL of Sandd.
Van 100 tot 100.000 stuks
Onze aanpakkers weten van inpakken – én andersom. Wij verzorgen met veel plezier direct mailingen voor onze opdrachtgevers. De aantallen maken ons niet uit. Sterker nog: onder de 50.000 stuks is het vaak mogelijk na één dag je direct mailing al te versturen.
Direct naar het postbedrijf
Dankzij onze goede contacten met PostNL, Sandd en verschillende andere verspreiders bieden we onze post direct bij ze aan. Dit scheelt jou weer een extra handeling, wel zo prettig.
Wanneer gebruik je postzegels?
Gebruik postzegels voor direct mailing wanneer:
- Kleine aantallen verstuurd worden (meestal < 100 stuks).
- Je geen contract hebt met PostNL.
- De stukken snel en flexibel moeten worden verstuurd.
- Er verschillende formaten of gewichten zijn.
- Je geen behoefte hebt aan vooraanmelding, bundeling of speciale aanlevereisen.
Voordelen van postzegels
- Laagdrempelig en makkelijk.
- Geen minimale aantallen.
- Kun je direct op de bus doen.
Nadelen van postzegels
- Stukprijs is hoger.
- Geen volumekorting.
Wanneer kies je voor partijenpost bij PostNL?
Je kiest voor partijenpost wanneer je veel post in één keer verstuurt, meestal vanaf 100–250 stuks, afhankelijk van type product. In het geval van direct mailing zit je hier al snel aan.
Partijenpost is bedoeld voor:
- Nieuwsbrieven
- Mailings
- Facturen
- Direct mail / Reclame
- (Semi-)zakelijke massaverzendingen
Voordelen
- Lagere kosten per stuk (volumekorting).
- Snelle verwerking wanneer goed aangeleverd.
- Vaak extra opties zoals sorteren of adrescontrole.
Nadelen
- Meestal een minimum aantal per partij.
- Je moet vaak een contract of klantnummer hebben bij PostNL (die hebben onze opdrachtgevers vaak niet maar wij natuurlijk wel 😉).
- Aanlevereisen zoals sorteren, bundelen, steekkaarten, aanmeldformulieren, het in bezit zijn van rolcontainers en of bakken van PostNL om het te kunnen aanbieden
Toch nog wat vragen over het gebruik van postzegels? Geen probleem: we zijn er om jou te helpen.
Oplossingen van Octopush
Naast direct mailing doen we nog veel meer voor bedrijven. Wat dacht je van fulfilment, of producten inpakken? Bekijk al onze oplossingen.





