Fulfilment

Fullfillment bij Octopush is 24/7 ontzorgd worden met de logistiek van je webshop. Vanaf het moment dat goederen worden ontvangen tot aan de levering bij de klant.

Neem contact op

Wij verzorgen alle logistieke acties, denk aan zeecontainers lossen, opslag, magazijninrichting, orderpicken, webshop orders inpakken, voorraadbeheer, facturatie, retourzendingen en klachtafhandeling. Wij regelen het voor je.

Dé oplossing wanneer je:

  • Webshoporders onnodig veel tijd kosten;
  • Gebrek hebt aan ervaring met shipping & handling;
  • Webshop niet je enige verdienmodel is;
  • Verschillende fysieke locaties moet bevoorraden;
  • Een mix van consumentenbestellingen en groothandel bestellingen wil versturen;
  • Niet de benodigde opslag in huis hebt om je bedrijf te laten groeien.

Ook voor platformen als Bol.com

Sommige externe platformen hanteren bepaalde voorwaarden voor het verzenden van producten. Een voorbeeld hiervan is Bol.com, dat hoge eisen stelt aan de afhandeling van bestellingen. Voldoe je niet aan deze eisen, dan loop je het risico van het platform verwijderd te worden. Wij voldoen ruim aan de eisen, door orders die voor 15.00 uur binnen zijn nog diezelfde dag te versturen. Zo behoud jij je goede reviewscore op al je verkoopkanalen.

Van 10 tot 800 orders per dag (of meer)

Wij groeien met jou mee. Zo kun je bij ons al beginnen met 10 bestellingen per maand. Maar ook voor grote volumes draaien wij onze hand niet om, we werken met gemak 800 consumentenorders per dag weg. Hierdoor verwerken we ruim duizenden orders per maand. Dat is nog eens een partner om op te vertrouwen.

Snel en efficiënt via palletorders

Om zo snel en efficiënt mogelijk te werken, werken wij aan de hand van palletorders. Dit maakt de opslag makkelijk en veilig en zorgt ervoor dat wij de meest optimale service kunnen leveren. Om op deze manier te kunnen werken is het wel van belang dat de pallets niet hoger zijn dan 1 meter 70. Ook niet meer hoeven nadenken over de transport van jouw orders? Wij regelen het.

Onze tarieven

Wat fulfilment voor jouw onderneming kost, hangt van veel factoren af. Daarom noemen we liever geen bedragen, maar leveren wij maatwerk. De kosten worden bepaald aan de hand van het aantal bestellingen, het transport en de opslagruimte die nodig is. Wel werken wij met staffelkorting – wanneer je meer bestellingen laat vervullen liggen de kosten per bestelling lager. Wanneer je vandaag een offerte aanvraagt, zorgen wij dat jij binnen 24 uur een reactie hebt.

Wij regelen het hele proces van:

  1. Goederenontvangst en controle
  2. Opslag
  3. Voorraadbeheer
  4. Orderpicken
  5. Verzending
  6. Facturatie en Track & trace
  7. Retourzendingen
  8. Klachtafhandeling

Je kan kiezen alle stappen bij ons af te nemen, of slechts een gedeelte. Leuk voordeel: wij hebben ook inpakkers, een seal- en krimpmachine, verzorgen displays en stickeren producten voor je. Dit maakt ons dé partner voor je volledige logistiek.

1. Ontvangst en controle

Wij controleren de aantallen, batchnummers en kwaliteit van je goederen bij ontvangst. Dit voorkomt het versturen van kapotte producten en vermindert het risico op retouren. Scheelt jou weer kosten! Of ze worden aangeleverd in een container, pallet of per doos maakt voor ons geen verschil.

2. Efficiënte en veilige opslag

Met een opslagruimte van maar liefst 2350 m2 bieden wij genoeg ruimte de opslag van jouw producten, én bieden wij ruimte voor groei. Bovendien is onze opslagruimte optimaal ingericht om jouw orders zo efficiënt mogelijk te verwerken. Vraagt jouw product om een bepaalde, stabiele temperatuur? Geen zorgen! Onze opslag is voorzien van heaters én koeling wanneer nodig.

3. Voorraadbeheer

Wij beheren je voorraadaantallen en zorgen voor veilige opslag. Jij zorgt dat de inkoop geregeld is, wij regelen de rest.

4. Orderpicken met productcontrole

Elke order wordt voor verzending dubbel gecontroleerd. Zo ben jij ervan verzekerd dat je klant een compleet product ontvangt.

5. Verzendklaar maken & versturen

Palletorders kunnen worden opgehaald of door onze transportpartner vervoerd. Webshopbestellingen voorzien we van een pakbon en/of factuur en kiezen daarbij voor een passende verzendverpakking uit voor jouw product. Jouw bestellingen worden eind van elke dag bij ons opgehaald door vervoerders zoals PostNL, UPS, Sandd, DPD of DHL.

6. Facturatie en Track & trace

We kunnen zowel de factuur als track & trace-code voor je regelen, als dit gewenst is.

7.Retouren controleren

Word jij ook zo moe van het verwerken van retouren? Maak je geen zorgen, kies je voor fulfilment bij Octopush, dan verzorgen wij dit voor jou. We controleren of de inhoud van de bestelling ongeopend en onbeschadigd is. Producten die wel geopend of beschadigd zijn halen we uit de roulatie, zodat de kwaliteit van de geleverde producten altijd perfecte staat is.

8. Hoe wij omgaan met klachten

We zouden liegen als we zouden zeggen dat er nooit iets misgaat. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een verzendmaatschappij je zending kwijtraakt. Wij nemen de afhandeling van deze klachten voor onze rekening. Hierin komen wij altijd met een passende oplossing waarin jij, onze klant, altijd centraal staat.

IT systemen & koppelingen

Magazijninrichting en goed werkende IT zijn fundamenteel voor fulfilment. Wij hebben hierin veel ervaring met AFAS en Unit4. Heb je al een ander systeem waarin je werkt? Dan passen wij ons moeiteloos aan.

Offerte aanvragen

Wil je weten wat voor jouw specifieke situatie de beste oplossing is? Neem dan contact met ons op voor een offerte. Of vul het terugbelverzoek in bovenaan deze pagina.

Andere relevante oplossingen