Fulfilment

Fulfilment is een vak apart. Het doel: de juiste producten op de goede plek afleveren.

Neem contact op

Zeecontainers lossen, opslag, magazijninrichting, orderpicken, webshop orders inpakken, voorraadbeheer, facturatie, retourzendingen en klachtafhandeling. Of in één woord: fulfilment.

Fulfilment bij Octopush

Fulfilment is een vak apart. Het doel: de juiste producten op de juiste plek afleveren. Thuis bij de consument, op de winkelvloer of in het distributiecentrum. Er gaan nogal wat stappen aan vooraf om dit proces soepel te laten verlopen.

Wanneer kies je voor fulfilment

Fulfilment is al interessant vanaf tien webshop bestellingen per week of één palletorder per dag. Door je fulfilment uit te besteden bespaar je kosten en tijd. Je hebt geen opslagruimte nodig en hoeft je niet bezig te houden met klachtafhandeling en retouren. Wat misschien nog wel belangrijker is dat je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden, dat hebben wij al gedaan. Zo kun jij je blijven focussen op dat waar je het beste in bent: jouw bedrijf laten groeien. Dan regelen wij de rest.

Fulfilment is dé oplossing wanneer je:

  • Webshoporders onnodig veel tijd kosten;
  • gebrek hebt in ervaring in shipping & handling;
  • webshop niet je enige verdienmodel is;
  • verschillende fysieke locaties moet bevoorraden;
  • een mix van consumentenbestellingen en groothandel bestellingen wil versturen;
  • niet de benodigde opslag in huis hebt om je bedrijf te laten groeien.

Fulfilment via externe platformen

Sommige externe platformen hanteren bepaalde voorwaarden voor het verzenden van producten. Een voorbeeld hiervan is Bol.com, dit platform stelt – volledig terecht – hoge eisen aan de afhandeling van bestellingen. Wil je gebruik maken van het platform dat Bol.com biedt? Dan moet je hieraan voldoen. Doe je dit niet, dan loop je het risico van het platform verwijderd te worden. Octopush heeft jarenlange ervaring met het versturen van bestellingen van Bol.com namens onze klanten. Bestellingen die voor 15:00 worden gedaan versturen wij nog dezelfde dag. Wij voldoen ruim aan de eisen die Bol.com stelt en overtreffen hiermee vaak de verwachtingen van de consument én onze eigen opdrachtgevers.

Kosten van fulfilment

Wat fulfilment voor jouw bedrijf kost, hangt van veel factoren af. Daarom noemen we liever geen bedragen, wij leveren maatwerk. Wanneer je vandaag een offerte aanvraagt geven wij binnen 24 uur een reactie. De kosten worden bepaald aan de hand van het aantal bestellingen, het transport en de opslagruimte die nodig is. Hierbinnen werken wij met staffelkorting – wanneer je dus meer bestellingen door ons laat vervullen liggen de kosten per bestelling lager. Wij groeien graag met je mee. Zo kun je bij ons al beginnen met 10 bestellingen per maand. Ook voor grote volumes draaien wij onze hand niet om, we werken met gemak 800 consumentenorders per dag weg.

Palletorders

Dagelijks rijden de vrachtwagens vanuit onze locatie in Hasselt en verwerken we tientallen pallet bestellingen voor onze opdrachtgevers. Het transport van deze pallets regelen we graag voor je, zelf ophalen mag natuurlijk ook.

Het proces

  1. Goederenontvangst
  2. Opslag
  3. Voorraadbeheer
  4. Orderpicken
  5. Verzending
  6. Facturatie en Track & trace
  7. Retourzendingen
  8. Klachtafhandeling

1. Ontvangst

Fulfilment begint bij de ontvangst van goederen. Of deze goederen worden aangeleverd in een zeecontainer, op een pallet of in een doos maakt niet uit. Deze goederen nemen wij in ontvangst en controleren wij aan de hand van de pakbon. We controleren de aantallen, batchnummers én de kwaliteit van de zending.

2. Opslag

De goederen die we in ontvangst nemen slaan we op in ons magazijn. Dit is meer dan dozenschuiven. Ons magazijn richten we zo in dat er bij het orderpicken zo efficiënt mogelijk gewerkt kan worden. Dit bespaart tijd en dus kosten.

3. Voorraadbeheer

Wij beheren de voorraden van de producten die bij ons zijn opgeslagen. Dit is een belangrijk onderdeel: zeker in het geval van webshopbestellingen. Degelijk voorraadbeheer voorkomt het verkopen van een ‘nee’.

4. Orderpicken

Bestellingen komen direct bij ons binnen. Onze mensen verzamelen de bestellingen. Op een pallet voor levering aan een winkel of distributiecentrum. Webshop orders verzamelen we eerst in een bak. Doordat het magazijn zorgvuldig is ingericht hoeven onze mensen zo kort mogelijk te lopen. Iedere order wordt extra gecontroleerd, zodat we zeker weten dat de order compleet is.

5. Verzending

Wanneer een order is verzameld, maken we deze verzendklaar. Palletorders kunnen worden opgehaald of worden door onze transportpartner vervoerd. Webshopbestellingen voorzien we van een pakbon en/of factuur. We hebben een hekel aan kleine producten in grote dozen, daarom werken we met verschillende maten verzenddozen. Heel soms gebeurt het dat onze grootste doos niet groot genoeg is, ook dan komen we met een passende oplossing. De webshopbestellingen bieden wij direct aan bij de verzendende partij. Wij werken samen met PostNL, Sandd, DPD en DHL.

6. Facturatie en Track & trace

In overleg zorgen we dat de ontvangende partij de factuur en de track & trace van de zending ontvangt.

7. Retourzendingen

In het geval van webshop fulfilment zijn retourzendingen onvermijdelijk. Deze komen bij ons binnen en worden door ons afgehandeld. We controleren of de inhoud van de bestelling ongeopend en onbeschadigd is. Producten die wel geopend of beschadigd zijn halen we uit de roulatie, zodat de kwaliteit van de geleverde producten altijd tiptop in orde is.

8. Klachtafhandeling

We zouden liegen als we zouden zeggen dat er nooit iets misgaat. Het kan gebeuren dat een zending kwijtraakt. Zeker nu de druk op verzendmaatschappijen toeneemt komt dit voor. Wij nemen de afhandeling van deze klachten voor onze rekening. Hierin komen wij altijd met een passende oplossing waarin wij de klant centraal zetten.

Magazijninrichting en IT

Magazijninrichting en goed werkende IT zijn fundamenteel foor fulfilment. Wij hebben veel ervaring met AFAS en Unit4. Samen met jou kijken we wat er nodig is om tot de allerbeste oplossing te komen. Heb je al een systeem waarin je werkt? Dan passen wij ons moeiteloos aan.

Vraag een offerte aan

Wil je weten wat voor jouw specifieke situatie de beste oplossing is? Neem dan contact met ons op voor een offerte. Of vul het terugbelverzoek in bovenaan deze pagina.

Andere relevante oplossingen